Przykłady rozwiązań firmy GeoVision Inc. w systemach automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych (ARTR / LPR).
Terminologia: ARTR - Automatyczne Rozpoznawanie Tablic Rejestracyjnych ANPR - Automated Number Plate Recognition LPR - Licence Plate Recognition
System rozpoznawania tablic rejestracyjnych, oparty na rozwiązaniach firmy GeoVision Inc. Mogą być zastosowane w szerokim spektrum aplikacji. Od prostych systemów sterowania szlabanami lub bramami wjazdowymi (pewnego rodzaju odmiana systemu kontroli dostępu, w którym kryterium uprawniającym do wjazdu jest nr tablicy rejestracyjnej) poprzez systemy wspomagające profilowanie/lokalizację klientów odwiedzających centra handlowe, zarządzanie i wspomaganie aplikacji parkingowych do rozległych do rozległych systemów śledzenia i nadzorowania ruchu w obszarach miejskich. Typowymi aplikacjami do zastosowania systemu ARTR / LPR są:
- zarządzanie wjazdami/wyjazdami (firmy transportowe, hotele, motele, biurowce, apartamentowce, szpitale, wspólnoty mieszkaniowe), - sterowanie ruchem pojazdów (systemy szlabanowe, kontrola dostępu), - kontrola graniczna, - wyszukiwanie pojazdów (lokalizacja), - wypożyczalnie samochodów, - możliwość integracji z systemami parkingowymi (centra handlowe, lotniska, parkingi wielopoziomowe), - możliwość integracji z systemami automatycznego poboru opłat, - kontrola transportu towarów (m.in. wagi, systemy wag drogowych), - wspomaganie kontroli czasu podróży i pobytu oraz wyznaczanie średniej prędkości przejazdu, - zapobieganie kradzieży paliwa (stacje paliw), - statystyki ruchu (zliczanie pojazdów, badanie miejsca zamieszkania kierowców, częstotliwość przejazdu lub parkowania). System ARTR produkcji firmy GeoVision Inc. Jest niezwykle przyjaznym systemem zarówno dla użytkownika jak i dla instalatora systemu. Duża skalowalność systemu pozwala na budowę aplikacji złożonych z jednej kamery, sterującej szlabanem, po złożone systemy, składającego się maksymalnie z 255 kamer rozpoznających. Najprostszą aplikacją jest system złożony z kamery GV-LPR CAM i wideoserwera GV-DSP LPR. Ten zestaw urządzeń pozwala na stworzenie prostego systemu sterowania np. szlabanem/bramą wjazdową w firmie lub wspólnocie mieszkaniowej lub np. inicjację pomiaru ciężaru pojazdu.
Wysoka uniwersalność oraz skalowalność systemu ARTR pozwala na tworzenie różnorodnych kombinacji rozwiązań opartych na połączeniu produktów firmy GeoVision Inc. Dla systemów rozległych w których trudno o zapewnienie pewności połączenia pomiędzy rozproszonymi punktami rozpoznawana a serwerem centralnym polecamy zastosowanie kamer GV-LPR CAM sprzężonych z specjalizowanym wideoserwerem GV-DSP LPR. W przypadku wystąpienia problemów z połączeniem wyniki rozpoznania będą odkładane w pamięci GV-DSP LPR. Po przywróceniu połączenia z serwerem wyniki rozpoznania zostaną przesłane do serwera centralnego. Jeśli będziemy mieli do czynienia z obiektem typu np. zakład przemysłowy, osiedle z wieloma wjazdami, kompleks magazynowy, możemy zastosować rozwiązanie polegające na zastosowaniu rejestratora GV-DVR lub GV-NVR z zainstalowaną funkcją ARTR. Rejestrator jest wstanie obsłużyć do 32 kamer CCTV w tym 8 kamer rozpoznawania. Do rejestratora można podłączyć moduły i/o i stworzyć rozległy, uniwersalny system dozoru CCTV z funkcją LPR.
Do zarządzania funkcjami ARTR służy program GV-ASManager. Ta prosta w obsłudze i konfiguracji aplikacja posiada bardzo użyteczne narzędzie pozwalające na obsługę systemu przez przeglądarkę WWW. Dzięki tej funkcjonalności z dowolnego komputera, bez instalacji żadnych dodatkowych aplikacji, można konfigurować ustawieni systemu , przeglądać zdarzenia oraz przygotowywać raporty. Bardzo ciekawą funkcją jest wbudowany w system moduł obsługi gości. Osoba, która chce wjechać do obiektu loguje się na stronie udostępnionej przez nasz system, wpisuje tam swoje dane np. imię, nazwisko, nr telefonu, e-mail, cel wizyty, termin, nr tablicy rejestracyjnej. Dane te trafiają do administratora systemu lub do recepcji/ochrony gdzie obsługa podejmuje decyzję o wprowadzeniu danych gościa do systemu wraz z nadaniem uprawnień do wjazdu. Funkcjonalność ta pozwala na znaczne usprawnienie pracy recepcji, której zadanie sprowadza się do weryfikacji danych po przybyciu gościa.
|